מה היית אומרת לעצמך הצעירה?

מה היית אומרת לעצמך הצעירה? אילו טעויות היית חוסכת לה? ואילו היית מתעקשת שהיא תחווה?
עם מה היית מציידת אותה לדרך? מה היית מעצימה בה? מה היית משייפת?

נתקלתי במכתב שכתבה הסופרת (המדהימה, אגב) דר' מאיה אנגלו לעצמה הצעירה יותר, הרגשתי שהייתי שמחה אם היו אומרים לי את זה כשהייתי צעירה יותר. אני שמחה שקראתי אותו גם כשאני כבר 'בוגרת', כי אף פעם לא מאוחר:

"מצאי יצירת אומנות יפה. אם את מתאהבת בוואן-גוך, או מאטיס או ג'ון אוליבר קילנס, או אם את מתאהבת במוזיקה של קולטריין, במוזיקה של ארית'ה פרנקלין, או במוזיקה של שופן – מצאי יצירת אומנות יפה להעריץ אותה, ואז תביני שהיא נעשתה בידי בן אנוש, בדיוק כמוך, לא יותר, לא פחות."
(מקור)

מה היית אומרת לעצמך הצעירה

אני יושבת וחושבת עם איזה מסר הייתי מציידת את עצמי, אולי כי יש לי כל כך הרבה דברים שהייתי מנסה לחסוך מיוני, אולי כי יש לי כל כך הרבה טעויות שדווקא הייתי רוצה שהוא יעשה ויתנסה וילמד ויגדל מתוכן.
במבט לאחור, אני די בטוחה שלא הייתי משנה הרבה בדרך שעברתי, הייתה לי ילדות שזכורה לי לטוב עם הורים אוהבים, עם אמא שתמיד תמיד הייתה ועשתה בשבילנו הכל (ועדיין עושה, טפו טפו).
תקופת ההתבגרות הייתה קצת יותר קשה, דרשה הרבה יותר חוסן, שם הייתי שמחה לקבל קצת הקלות 🙂

נראה לי שמה שהכי הייתי רוצה להגיד לעצמי זה לשחרר. תשחררי מחפצים, תשחררי מאנשים שלא טובים לך, תשחררי מפחדים, תשחררי רגשות שליליים לגבי עצמך. את טובה, חכמה ויפה ונהדרת ככה. כמו שאת. תהיי את.
האמת היא, שהייתי שמחה להגיד את זה לעצמי גם היום.

גדלתי והסתובבתי בחברה נשית מאז ומתמיד (ארבע אחיות!), ובזמן האחרון אני מנסה להסתכל ולבחון את כל הנשים הללו ואני מוצפת בגאווה על המקומות שהן הגיעו אליהם. בין אם אלו הישגים קטנים או גדולים, כל אישה שפגשתי בדרך עשתה ועושה דברים מעוררי הערצה.

נכון, אנחנו מסוגלות לעשות את הדבר הפסיכי הזה של להוציא אדם מתוכנו, אבל יש בנו עוד כל כך הרבה מעבר לזה. אני פורסת בפני את שלל המקצועות שהחברות שלי עוסקות בהן ואני…עפה. גננת, אשת היי-טק, מתכנתת, מדריכת כושר, מעצבת פנים, עו"ד, רו"ח, רופאה, יזמיות ובעלות עסקים, בלוגרית, אשת תוכן, אפילו חוקרת מח יש ברשימה הזו…ואלו נשים שעשו הכל, ה-כ-ל, בכוחות עצמן. חולמות ומגשימות. ואני גאה בהן כל כך.

יש שיגידו שלא צריך את יום האישה כדי לדעת מה אנחנו שוות, זה נכון. יש שיגידו שהדרך לשיווין אמיתי עוד ארוכה, גם זה נכון. אבל כשיש סיבה למסיבה – אני לוקחת אותה בשתי ידיים.
השנה עברתי עם עצמי שינוי גדול, התחלתי להסתובב במעגלים נשיים גם בתחום העסקי, התחלתי ללכת להרצאות, סדנאות וקורסים שמעבירות נשים. למדתי המון, הרבה יותר מבכל שיעור אחר. כי בסופו של דבר רק אישה יכולה באמת להבין אישה. רק אישה מבינה את הקשיים של אישה אחרת. רק אישה מקבלת, ומפרגנת לחלומות של אישה אחרת.

ומה את היית אומרת לעצמך הצעירה?

לקראת יום האישה פניתי לכמה נשים חכמות שטובות עם מילים כדי לשמוע מה הן היו אומרות לגירסה הצעירה שלהן:

"את רואה? כל הדרמה שלך הייתה סתם. החיים הם מאתגרים אבל יפים מאוד. וחבל שלא היית מודעת לכמה שאת שווה כבר אז. חבל שכל המסביב השפיע עליך יותר ממה שצריך. חבל שהתעסקת בשטויות במקום להתעסק יותר בלימודים. חבל שבנית לעצמך תבניות שלוקח לך שנים לבנות.
דאגת סתם, התבאסת סתם, התעצבנת סתם. הכל קורה לטובה. הבחורים שלא רצו אותך? עכשיו את אומרת על זה תודה. הדברים שפגעו בך? השיעורים הכי טובים שהיו לך בחיים. הדרמה של גיל ההתבגרות? לא באמת השפיעה על העתיד שלך. הדברים שנראו לך אז סוף העולם? הכי הכי שטויות.
ואת? היית מהממת כבר אז, פשוט הקשבת יותר מדי לשטויות של אחרים.
תהיי את, תהיי נאמנה לעצמך, תהיי טובה לעצמך כמו שאת טובה לאחרים. תאהבי אותך כמו שאת אוהבת את המשפחה שלך ואת החברות והחברים שלך. תתני לעצמך כמו שאת נותנת לאחרים. והכי חשוב תאמיני. תאמיני בעצמך. תאמיני שהכל קורה בזמן הנכון לו והכל קורה לטובה. והכי חשוב? את יכולה כל מה שאת רוצה. ומגיע לך כל מה שאת רוצה." – מירב שובל

"תעשי תמיד את מה שאת חושבת לנכון, אל תתחשבי באף דעה אחרת, כולל של הורייך, תדאגי תמיד לאינטרס של עצמך. זה לא נראה על אגואיסטיות או אנוכיות" – אנג'ל

"עשי מה שאת ממש אוהבת, האמיני בעצמך, את יותר חזקה ממה שאת חושבת" – מיכל מייזליש

"את מיוחדת במינה, ושאף אחד לא יגיד לך משהו אחר. תאמיני בעצמך ותאהבי את הייחוד שבך" – נתלי תמיר

"אל תפחדי מה'צריך', תפרגני לעצמך את ה'רוצה',לרצות זה לא מותרות" – חן סיון

"זה בסדר לא להיות "שייכת". אל תעשי דברים מלאכותיים כדי להתאמץ ולהיות כזו" – יעל רוזנולד-יניב

"תפסיקי לחשוב מה אחרים חושבים/רוצים ממך/עלייך, ותחשבי מה את רוצה" – ליאת רסיין-פרי

"תהיי את. הכל יהיה בסדר. את עומדת להגשים את כל מה שחלמת עליו ועוד הרבה יותר" – נגה שנער שויער

"Relax. Nothing is Perfect" – עדי שימחוביץ-גליקמן

"תאהבי את עצמך בדיוק כמו שאת היום, את משתבחת כל הזמן" – שרון גולן

 

ומה איתכן? מה אתן הייתן אומרות לעצמכן הצעירות יותר? אשמח לשמוע.



חן יאקה שומרון, למה לא סיפרתם לי?!

היי לך

אם זו הפעם הראשונה שלך כאן – אז היוש! ואיזה כיף שעצרת לקרוא אותי. "למה לא סיפרתם לי" הוא בלוג ההורות שלי, אבל מצד שני הוא  כבר מזמן לא רק בלוג ההורות שלי. תוכלי לקרוא כאן על כל הדברים שמעניינים אותי, מעסיקים אותי, מתסכלים אותי או מצחיקים אותי. 
בקיצור,  טוב שבאת.

ניוזלטר

אם אתן בקטע – אני מעדכנת במייל מידי פעם, כשעולה תוכן חדש. אבל לא יותר מידי.
ain't nobody got time for that

עוד תוכן

קרן בר, עיצוב פנים

אמא כמוני – קרן בר

טוסקנית נועזת, אורבנית עם חתול, שיק צרפתי, פשוט אדירה. עם כאלו שמות לפרוייקטים אז את כבר וודאי מבינה שמדובר כאן במישהי שנונה ועם סטייל שיגרום לך לרצות לשנות את הבית עם כל סטורי שהיא מעלה, וזה לא מעט. אז זו קרן בר, והיא פשוט אדירה.

קראי עוד >>
מיטל אשכנזי-פומרנץ

אמא כמוני – מיטל אשכנזי פומרנץ

מיטל הייתה חברה שלי עוד לפני שהיינו חברות בכלל, איכשהו מתגובה לתגובה ברשתות החברתיות הרגשנו שאנחנו מכירות. מאז כבר הספקנו לעבוד יחד, אני התארחתי אצלה בפודקאסט והנה עכשיו גם היא מבקרת אצלי. אישה אהובה שהיא כוכב מנצנץ.

קראי עוד >>
ניתוח קיסרי אלקטיבי

טיפים להחלמה מניתוח קיסרי

עברתי ניתוח קיסרי ושרדתי כדי לספר. ואם אני חושבת על זה אז אפילו נהנתי (בצורה מעוותת ומוזרה שכזו). הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור את הקיסרי יותר בקלות.

קראי עוד >>

רוצה לקבל עידכונים? זה המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top