להתאהב בגרייס / קריסטל סאתרלנד

תהליך בחירת הספרים שלי לקריאה היום מתחלק לשניים –
1. כריכה
2. ספרים שאני מקבלת לעצב להם כריכות מההוצאות איתן אני עובדת
את 'להתאהב בגרייס' הרמתי בגלל הכריכה אבל רכשתי בגלל הטקסט על הסופרת:

"קריסטל סאתרלנד נולדה באוסטרליה, ארץ הקיץ הנצחי. היא עבדה כעיתונאית באמסטרדם ובהונג קונג. אין לה ילדים ולא חיות מחמד אבל היא נוהגת לכנות את החפצים שלה בשמות. בהולנד היו לה אופניים שנקראו קים קרדשיאן, ודינוזאור מתנפח בשם הרברט. להתאהב בגרייס הוא ספרה הראשון."

אמרתם אמסטרדם וקרדשיאן באותה הפסקה, קניתם אותי.

 

להתאהב בגרייס, קריסטל סאתרלנד

 

אז התחלתי לקרוא אותו ביום שני בערב, חשבתי עליו רוב יום שלישי וסיימתי אותו בבוקר יום רביעי (ממש עכשיו).
כן. נשארתי ערה כדי לסיים לקרוא אותו. אני, אמא לפעוט בן שנה ושמונה חודשים, נשארתי ערה כדי לקרוא ספר. הייתי חייבת.

אז, 'להתאהב בגרייס', בתרגומה הלא פחות ממופלא של ענבל שגיב-נקדימון, הוא ספר אהבת נעורים, אבל ממש לא עוד סיפור אהבה.
הוא מהספרים האלה שגורמים לך לצחוק בקול בחדר מלא אנשים שאת לא מכירה.
הוא מהספרים האלה שאת רואה בהם את עצמך, את החברים שלך, ואת רוצה לחזור איתם שוב לתיכון.
הוא מהספרים האלה שבא לך לשמוע אחריהם פלייליסט של טיילור סוויפט וג'סטין. In a good way.

 

 

בוקליסט הגדירו אותו כ"מרגש, מורכב, מצחיק" וזו הגדרה די מדויקת. הייתי מוסיפה שהוא גם קצת כואב ומאוד מפקח. סוג של גלולת פרופורציה שהייתי שמחה לקבל בתור מתבגרת. הוא שנון, מלא ציטוטים מוכרים מספרים וסרטים שעוזרים עוד יותר לתחושת החיבור לדמויות, והוא ציני עד דמעות.

"גרייס נשאה את ריקי מרטין פפינו במכל טאפרוור בתיק שלה עד להפסקת הצהריים, ועשינו לו לוויה קטנה אך רצינית מתחת למושבי האיצטדיון. כולנו המהמנו את "לה וידה לוקה" ומילאנו את הקבר הקטנטן, המסומן עד עצם היום הזה בקרס דיג (לא יפה, אני יודע)."

והדמויות? חוץ מהנרי וגרייס, הדמויות הראשיות, יש את החברים הכי טובים שלו – לולה, להט"בית פמיניסית עם הומור שנון ותמיכה נאמנה לחברים שלה, ומורי – אוסטרלי לשעבר שמתעקש לשמר את המוזרויות של התרבות האוסטרלית, וזה עובד לו מעולה עם בנות. שניהם דמויות שכל-כך, כל-כך כייף לקרוא. ויש את ההורים של הנרי שהם בדיוק איך שהייתי רוצה להיות בתור אמא – קלילים, זורמים, דואגים ואוהבים ועם חוש הומור מוצלח במיוחד שנותנים לילדים שלהם לעשות טעויות.

אין פה את הסיפור על הבחורה המושלמת שמתאהבת כנגד כל הסיכויים בחנון של הכיתה. יש פה סיפור על בחור רגיל, כמו שרובנו היינו בתיכון, עם רגליים על הקרקע, עושה את מה שצריך כדי לעבור את התיכון עם ציונים טובים ולהתקבל לקולג'. חיי יום-יום שיגרתיים של טינאייג'ר טיפוסי.

"סיפורים עם סוף טוב הם פשוט סיפורים שעוד לא הסתיימו"

אני לא רוצה להתחיל פה עם ספויילרים ותיאורי עלילה כי באמת אין צורך. זה ספר נהדר. פשוט ככה. תקראו אותו ותגלו למה יש דגים על הכריכה.

תקציר:

הנרי פייג´ מעולם לא היה מאוהב. הוא אמנם מחשיב את עצמו רומנטיקן חסר תקנה, אבל אהבה מהסוג המטלטל שמדיר שינה ומנטרל תיאבון טרם נקרתה בדרכו. עד שהגיעה גרייס.
גרייס לא נראית כמו נערת החלומות שהנרי דמיין לעצמו – היא נתמכת במקל הליכה, לובשת בגדים של בנים, ונדמה שהיא מתרחצת לעיתים נדירות בלבד. אך כשהנרי נבחר לערוך את עיתון בית הספר יחד עם גרייס, הוא מגלה שהוא מתאהב בה במהירות.
אולם "להתאהב בגרייס" הוא אינו סיפור אהבה אופייני של נער הפוגש בנערה. ספר הביכורים המבריק של קריסטל סאתרלנד מלא במידה שווה בשנינות ובשברון לב, והוא תזכורת בעלת עוצמה לאושר המריר-מתוק של אהבה ראשונה.
הוצאת: הכורסא.
חן יאקה שומרון, למה לא סיפרתם לי?!

היי לך

אם זו הפעם הראשונה שלך כאן – אז היוש! ואיזה כיף שעצרת לקרוא אותי. "למה לא סיפרתם לי" הוא בלוג ההורות שלי, אבל מצד שני הוא  כבר מזמן לא רק בלוג ההורות שלי. תוכלי לקרוא כאן על כל הדברים שמעניינים אותי, מעסיקים אותי, מתסכלים אותי או מצחיקים אותי. 
בקיצור,  טוב שבאת.

ניוזלטר

אם אתן בקטע – אני מעדכנת במייל מידי פעם, כשעולה תוכן חדש. אבל לא יותר מידי.
ain't nobody got time for that

עוד תוכן

קרן בר, עיצוב פנים

אמא כמוני – קרן בר

טוסקנית נועזת, אורבנית עם חתול, שיק צרפתי, פשוט אדירה. עם כאלו שמות לפרוייקטים אז את כבר וודאי מבינה שמדובר כאן במישהי שנונה ועם סטייל שיגרום לך לרצות לשנות את הבית עם כל סטורי שהיא מעלה, וזה לא מעט. אז זו קרן בר, והיא פשוט אדירה.

קראי עוד >>
מיטל אשכנזי-פומרנץ

אמא כמוני – מיטל אשכנזי פומרנץ

מיטל הייתה חברה שלי עוד לפני שהיינו חברות בכלל, איכשהו מתגובה לתגובה ברשתות החברתיות הרגשנו שאנחנו מכירות. מאז כבר הספקנו לעבוד יחד, אני התארחתי אצלה בפודקאסט והנה עכשיו גם היא מבקרת אצלי. אישה אהובה שהיא כוכב מנצנץ.

קראי עוד >>
ניתוח קיסרי אלקטיבי

טיפים להחלמה מניתוח קיסרי

עברתי ניתוח קיסרי ושרדתי כדי לספר. ואם אני חושבת על זה אז אפילו נהנתי (בצורה מעוותת ומוזרה שכזו). הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור את הקיסרי יותר בקלות.

קראי עוד >>

רוצה לקבל עידכונים? זה המקום:

2 מחשבות על “להתאהב בגרייס / קריסטל סאתרלנד”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top